Brave Ideas
marketing & communicatie

Portfolio

   Klaar voor de toekomst, de klant en de concurrent?


strategie.png

Strategie & innovatie

Brave Ideas helpt bedrijven met scherpe strategische keuzes op het gebied van merk, markt, product, dienst en marktbenadering.

We ontwikkelen en realiseren onderscheidende en relevante proposities en zijn gedreven door kansen en ontwikkelingen op het gebied van online, datagedreven inzichten en (latente) behoeften van de consument. Denken in creatieve ideeën en effectieve oplossingen is de essentie van onze aanpak. Samen met onze klant inventariseren wij de wensen van de doelgroep. Conversie gerichte marketing en communicatie ondersteunen bedrijfsdoelstellingen bij het opbouwen van klantloyaliteit en meer omzet.


projectmanagement.png

Projectmanagement

Wij voelen ons verantwoordelijkheid en streven naar een optimale service. Daarom hanteren wij een one-stop shop aanpak. Afhankelijk van de opdracht, schalen wij naar behoefte flexibel op met inzet van betrouwbare en professionele vakspecialisten uit ons netwerk. Voor onze klanten ontwikkelen, begeleiden en bewaken wij het hele marketing- en communicatieproject, van bedrijfspositionering, productproposities, reclame- of activatiecampagne, inzet van mediamiddelen en ‘online’ kanalen tot en met de bouw van een nieuwe website.

 

 

 


positionering.png

Merk positionering

Een goede positionering leidt tot een duidelijke en onderscheidende plaats van een organisatie of merk in de gedachten en beleving van de doelgroep. Daarbij draait het om merkidentiteit, merkwaarden en persoonlijkheid.

Wij ontwikkelen de strategie voor een nieuwe positionering als uitgangspunt voor proposities en marketingacties. Met een goede positionering krijgt je organisatie een voorkeurspositie bij de doelgroep ten opzichte van de concurrent.


propositie.png

Propositie strategie

Een propositie is een transactiegerichte stelling die kort samenvat waarom een klant een voorkeur zou moeten hebben voor een specifiek product of dienst ten opzichte van alle concurrentie en alternatieven.

Onze aanpak is om eerst de positionering (wat is het) te ontwikkelen, om het onderscheidend vermogen van de organisatie, het product of de dienst scherp te krijgen. Daarna ontwikkelen we de proposities (wat wil de klant), zodat een ander verkoopargument of minder voor de hand liggende eigenschap niet ondersneeuwt, terwijl dit voor de doelgroep misschien juist centraal moet staan.

In de communicatie naar de doelgroep draaien we dit vervolgens weer om; een eerste indruk is toch vaak een korte pitch of een slogan op een website. De propositie heeft dan tot doel om de bezoeker of relatie voldoende te prikkelen om meer over het bedrijf of product te weten te willen komen. Pas dan komt de relevantie van de positionering voor de doelgroep aan bod.


campagnemanagement.png

campagne management

Communiceren met de doelgroep, met de juiste boodschap, via het juiste kanaal en op het juiste moment? Dat is in de praktijk lastiger dan het lijkt.

De consument krijgt dagelijks duizenden prikkels op zich afgevuurd: online, mobiel, via tv, radio, billboards, kranten, via communities, meningen en adviezen van bekenden. Om als organisatie met je product of dienst tussen al deze prikkels op te vallen, moet je voor de klant relevant zijn. Met effectief campagne management krijgen wij inzicht in waar de doelgroep zich bevindt, in hun manier van informatievergaring (en waar zij dus het beste bereikt kunnen worden) en hun gevoeligheid voor specifieke triggers in de communicatie.


coaching.png

Coaching marketing & communicatie

Kennisoverdracht is een belangrijk onderdeel van onze service. Wij krijgen energie als wij medewerkers zien groeien en daarmee de organisatie.

Prestaties verbeteren, de professionaliteit vergroten en daarmee de tevredenheid van mensen vergroten. Dat is de basis voor een hogere klanttevredenheid. Elke actieve ondernemer of marketingprofessional vraagt zich wel eens af: ‘Hoe doe ik het? Hoe doen anderen dat? Kan het beter? Bereik ik het maximale resultaat voor mijn organisatie?’ Het helpt om dan eens te sparren met een deskundige gesprekspartner. Iemand die helpt aanscherpen en keuzes te maken. Iemand die weet te relativeren en kan motiveren. Iemand met oog voor talent en die het beste uit uw mensen haalt.