Strategie


Strategie & innovatie

Brave Ideas helpt bedrijven met scherpe strategische keuzes op het gebied van merk imago, communicatie, het product, diensten en marktbenadering.

Ik ontwikkel en realiseer onderscheidende en relevante proposities en ben gedreven door kansen en ontwikkelingen op het gebied van online, datagedreven inzichten en (latente) behoeften van de consument. Denken in creatieve ideeën en effectieve oplossingen is de essentie van mijn aanpak. Samen met de klant inventariseer ik de wensen van de doelgroep. Conversie gerichte marketing en communicatie ondersteunen bedrijfsdoelstellingen bij het opbouwen van klantloyaliteit en meer omzet.


Projectmanagement

Afhankelijk van de opdracht, schaal ik naar behoefte flexibel op. Brave Ideas werkt daarvoor samen met geselecteerde vaste partners. Voor mijn klanten ontwikkel, begeleid en bewaak ik het hele project. Van productpositionering tot campagne, van de inzet van mediamiddelen off- en online kanalen tot en met de bouw van een nieuwe website.


Merk positionering

Een goede positionering leidt tot een duidelijke en onderscheidende plaats van een organisatie of merk in de gedachten en beleving van de doelgroep. Daarbij draait het om merkidentiteit, merkwaarden en persoonlijkheid.

Zo ontwikkel ik strategie voor een nieuwe positionering als uitgangspunt voor proposities en marketingacties. Met een goede positionering krijgt je organisatie een voorkeurspositie bij de doelgroep ten opzichte van de concurrent.




campagne management

Wat zijn de kanalen die passen bij jouw doelgroep, jouw doelen en jouw product? Wat onderscheidt jou van je concurrenten? Ik help je jouw ideale middelen-mix te bepalen.

De consument krijgt dagelijks duizenden prikkels op zich afgevuurd: online, social media, mobiel, via tv, radio, billboards, kranten, via communities, meningen en adviezen van bekenden. Om als organisatie met je product of dienst tussen al deze prikkels op te vallen, moet je voor de klant relevant zijn. Met effectief campagne management geef ik inzicht in waar de doelgroep zich bevindt, in hun manier van informatievergaring (en waar zij het beste bereikt kunnen worden) en hun gevoeligheid voor specifieke triggers in de communicatie.


Coaching

Elke actieve ondernemer of marketingprofessional vraagt zich wel eens af: ‘Hoe doe ik het? Hoe doen anderen dat? Kan het beter? Bereik ik het maximale resultaat voor mijn organisatie?’ Het helpt om dan eens te sparren met een deskundige gesprekspartner. Iemand die helpt aanscherpen en keuzes te maken. Iemand die weet te relativeren en kan motiveren. Iemand met oog voor je business en die het beste uit jouw marketing- en sales professionals haalt.